Sunday, June 11, 2006

-Мармаладът е много хубав-каза Царицата.
-И да е,не ми трябва.Във всеки случай не днес.
-Не можеш да получиш днес,даже ако искаш-отвърна царицата.-Правилото е:мармалад утре и мармалад вчера,никога-мармалад днес.
-Все някой път ще дойде и "мармалад днес"-забеляза Алиса.
-Никога!-каза Царицата.-Аз ти казах:мармалад на другия ден.Днес не е другия ден,знаеш.
-Не ви разбирам-каза Алиса.-Ужасно е объркано.
-Така е,когато човек живее на опаки-отвърна мило Царицата.-Отначало винаги се чувстваш малко замаяна.
-Да живея на опаки ли?-повтори крайно учудена Алиса.-Никога не бях чувала подобно нещо!
-Но в това има едно голямо предимство-продължи Царицата:-паметта на човека работи в две посоки.
-Аз знам положително.че моята памет работи в една посока-забеляза Алиса.-Немога да си спомня нещата преди те да се случат.

-Много бедна памет имаш,щом работи само назад-забеляза Царицата.
-А вие какви неща си спомняте най-добре?-се реши да запита Алиса.
-О,нещата,които са станали по-идущата седмица-отговори безгрижно Царицата.-Например-продължи тя,като залепи широко парче лейкопласт на пръста си-да вземем случая с царския пратеник.Сега той е в затвора понеже е наказан.А делото ще започне чак идущата сряда и,разбира се,престъплението ще дойде най-накрая.
-Ами ако не извърши престъплението?-рече Алиса.
-Така би било най-добре-отвърна Царицата,като завърза върху лейкопласта около пръста си едно парченце панделка.
Алиса разбра,че това неможе да се отрече.
-Разбира се,така ще бъде най-добре-каза тя-Но още по-добре щеше да е,ако не го наказват за нищо!
-Тука във всеки случай ти грешиш-каза Царицата.-Тебе наказвали ли са те някога?
-Само за провинения!-отвърна Алиса.
-И след наказанието си ставала винаги по-д0бра,знам!-извика тържествуваща Царицата.
-Да,но аз съм извършвала онези неща за който съм била наказвана!Там е цялата разлика!
-Но ако не ги беше направила,щеше да е още по-добре!-каза Царицата.По-добре и по-добре и по-добре!-Гласът й се издигаше с всяко "по-добре",така че накрая тя просто изпищя.
Алиса беше започнала да казва "Тук има някаква грешка...",но Царицата се разписка така силно,че момиченцето остави изречението си недовършено.
-Ох!Ох!Ох!-викаше Царицата и тръскаше ръката си така силно,сякаш искаше да я откъсне.-Потече ми кръв от пръста!Ох!Ох!Ох!
Викове й приличаха на писъка на параходна свирка и Алиса си запуши ушите с двете ръце.
-Какво ви стана?-запита тя,щом разбра,че гласа и вече може да се чуе.-Пръста ли си убодохте?
-Не съм го убола още-отвъна Царицата,-но скоро ще го убода..Ох!Ох!Ох!
-Кога очаквате да стане това?-запита Алиса,като усещаше голямо желание д асе разсмее.
-Щом започна да си оправям пак шала-промърмори нещастната Царица,-брошката ще се разкопчее и ще ме убоде...Ох!Ох!Ох!-Докато тя разказваше последните думи,брошката наистина се разкопча,Царицата я грабна и се опита да я затвори.
-Внимавайте!-извика Алиса-Държите я лошо!
Тя хвана брошката но вече беше късно.Иглата се изплъзна и се заби в пръста на Царицата.
-Това е за да се обясни защо ми потече кръв от пръста.-каза тя усмихнато-Сега вече знаеш как се случват нещата у нас.
-Но защо не викате сега?-попита Алиса,като вдигна ръце,готова да си запуши пак ушите.
-Че защо,аз вече виках,колкото трябваше.Каква полза има да продължавам да викам?

5 Comments:

Blogger Eva Luna said...

Незнам дали си чел Ерих Кестнер който определено беше моя любим автор когато бях дете и до ден днешен доста честичко си препрочитам някой любими неща."Антон и Точица","Двойната Лотхен" и още много любими негови произведения.
"От въпросите пониква всяко цвете,
което весели Земята суха.
Помислете за въпроса на детето,
къде е Вятъра,щом той не духа?"

5:55 AM  
Blogger Eva Luna said...

Друга любима книга-"Емил от Льонеберя"...и като се замисля много обичах Александър Беляев.Което сега ми се струва доста странно детско четиво.В смисъл като погледна сега назад не само осъзнавам колко "детските книжки" не са детски,ами как повечето неща който съм чела не са много предназначени за деца,като Беляев например.Но тогава ми е харесвало(сега също) така че това няма особено голямо значение.

6:22 AM  
Blogger tse said...

vlado: you silly rabbit...

11:49 AM  
Blogger Eva Luna said...

...trix are for kids...

11:59 AM  
Blogger tse said...

xaxaxa... kids are sick(s)...

12:05 PM  

Post a Comment

<< Home